FANDOM

Артефакт Дом'Каваш

Артефакт Дом'Каваш

Дом'Каваш або Дом'Кавош (англ. Dom'Kavash або Dom'Kavosh) — це таємнича раса, що існує довкола стовпа пост-крейдяного періоду, і яка, очевидно, відповідальна за більшість чужорідних артефактів, а також за існування раси Кочівників у секторі Сіріус та, ймовірно, в інших частинах своєї величезної імперії. Нічого не відомо про їхню фізіологію, і трохи більше відомо про їхню культуру. Вони з невідомих причин таємничим чином зникли мільйони років тому, ще до того, як людство еволюціонувало. Дом'Каваш залишили після себе лише деякі руїни, артефакти, іноді марковані допитливими ксеногліфіками, і Кочівників.

Висновки та спекуляції

З'ясовано, що цивілізація Дом'Каваш володіла надзвичайно чудовими технологіями, що добре підходять до людських пристроїв. Кочівники, що були полишені самі на себе після того, як "Дом'Каваш" зникли, побудували зорельоти, які, здається, складаються з живих кристалів. Зброя на зорельотах кочівників не використовує енергії, проте дає більше вогневої потужності, ніж будь-яка інша зброя у грі. Це спочатку здається грубим порушенням фізики, проте пізніше у грі з'являються енергетичні клітини Кочівників, тож цілком ймовірно, що кожна зброя Кочівників має власну мініатюру потужну енергетичну клітину Кочівників. Це можуть бути крихітні частки антиречовини, нульові енергозберігаючі колектори або деякі інші екзотичні технології.

Що ще важливіше, Дом'Каваш змогли створити мережу "Гіпербрам", набагато вищого технологічного рівня, а ніж Стрибкові Брами. Враховуючі, що Стрибкові Брами з'єднують Торгові лінії то можна припустити, що Дом'Каваш створили надзвичано розвинуту систему гіпербрам через усю їхню величезну імперію, котра може виходити і за межі Галактики.

Коли кораблі колоністів прибули в Сектор Сіріус багатство ресурсів було відносно невикористаним, тому, цілком імовірно, що Дом'Каваш створили свої надзвичайно прогресивні технології ще до того як почали контролювати Сектор Сиріус. З іншого боку, дослідження вказують, що запаси ресурсів у Секторі до того як люди сюди прибули, були вражаюче рясними. Тому також можливо, що Дом'Каваш мали надзвичайно просунуту технологію видобутку корисних копалин, можливо, навіть маніпулювали ядрами планет для виведення металів з глибин, без необхідності астероїдного бомбардування чи подібних примітивних технологій.

Відомо, що цивілізація Дом'Каваш залишила руїни на планеті Спрага в системі Омега-3, планеті Пігар в системі Омікрон Тета, а також, мабуть, і на планеті Манхеттен у системі Нью-Йорк. Більша частина архітектури в їхніх руїнах має зовнішньо примітивний вигляд, хоча це може бути пов'язано з величезним проміжком часу, коли вони були полишені, або естетичними вподобаннями, не пов'язаними з фактичним технологічним рівнем.

Причина "зникнення"

Невідомо, чи була цивілізація "Дом'Каваш" знищена хвилею випромінювання наднової зорі, внаслідок чого виникла нейтронна зірка в центрі системи Омега-41. Проте ніяких скелетів або залишків ніколи не було знайдено, хоча можливо Дом'Каваш, були безхребетним видом розумних істот. Можливо також, що Кочівники повстали проти Дом'Каваш і знищили їх. Можливо навіть, що Дом'Каваш просто пішли... в інше місце, і просто з тих чи інших причин не повернулися, кинувши свою космічну імперію на призволяще. Врешті-решт, це велика Галактика, і ще можливо, Дом'Каваш передбачили в майбутньому вибух надновох в системі Омега-41 і евакуювали свою цивілізацію з Сектору Сіріуса заздалегідь через Гіпербрами, забравши з собою більшість своїх технологій. Ще можна висунути багато припущень, щоб пояснити, що трапилося з усіма їхніми надпрогресивними технологіями, як то Стрибкові Брами Кочівників, Сфера Дайсона та інші космічні структури Дом'Каваш, що здається в надзвичайно доброму стані після більше а ніж десяти мільйонів років занедбання.

Вплив на людську цивілізацію

З'ясовано, що колоністи Ліберті та корпорація Агейра отримали ранній поштовх до розвитку, знайшовши іншопланетні артефакти в системі Манхеттен та розкривши секрети побудови обох Стрибкових Брам і Торгових ліній. Цілком ймовірно, що завдяки подальшому вивченню технологій зниклої цивілізації Дом'Каваш, Людство в майбутньому зробить великі наукові відкриття.